ID - makeup och nästan grundlurad på köpet

Idag, Söndag, var det dags för ett besök hos fotografen. Alla flickorna i studion ska göra en egen MADONNA- Bild.
Och jag har fått värsta finnen mitt på kinden så lite foundation vore på sin plats. (vilket jag inte äger någon eftersom jag tycker att smink är så jäääävla jobbigt. Ju mindre desto bättre.) Men IDs produkter med mineraler ska tydligen vara bra för hyn så det vart det jag tänkte satsa på. Makeup artisen rekommenderade ett puderfoundation 495 kronor, ett transparent puder 375 kronor och en pensel 345 kronor. Vad bilr det? Jo, ett tusen tvåhundra fucking femton spänn! (1215 för den som inte orkade läsa) Så ser jag ett startpaket med samma innehåll men för totalt 450 kronor! En sån jävla skillnad på ingenting! Snacka om att rip people off!! Morrr...
Annars är detta en produkt som verkligen ska rekommenderas eftersom den inneåller vårdande mineraler, är lätt att lägga på en snyggt vis även för oss amatörer och skyddar hyn mot föroreningar som finns i luften under dagen!


Finnen är nu nästan som borttrollad så paketet vart ialla fall klart värt de slantar som det kostade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0