Blondiner har roligast! Eller..?

Hej Hopp.

Nu var det allt ett jäääävla tag sen jag skrev. Superförlåt.

Läste precis en annan flickas blogg och blev så otroligt ledsen. När världens vackraste flicka inte kännar att hon duger och är ful, ja något fel på världen är det då. Hon gör en superförändring, och visst hon är fortfarande jätte fin!, Men vart tar världen vägen när vackra flickor måste byta hårfärg och och stil se ut som en riktig "blondin" (ni vet vad jag menar) för att äntligen få må bra och få lite positiv uppmärksamhet? Kan dom inte bara få vara helt fantastiska som dom är?
Absolut, jag tycker också om att fixa håret, klä upp mig och göra mig "fin". Skillnaden är bara den att jag fortfarande blir igenkänd när jag sminkat av mig och satt håret i en rufsig tofs.
"Hårda bud" tänker du nu, "låt flickstackarn vara och låt henne göra som hon vill".

Självklart ska hon göra som hon vill och det är hela min poäng!! Inte göra för att någon annan vill eller säger att hon är ful och inte duger, göra om för att andra ska tycka bättre om.
En spark i kulorna (eller vad man nu har mellan benen) till dom som får andra att känna så är det ända rätta då.

För vore det inte helt underbart om alla kunde få må bra i sina kroppar, hudfärger och hårfärger och känna att "jag är ta mig fan bäst som jag är!" Och vill man ändå göra en förändring bara för att det är kul.. ja då är det ju plötsligt en helt annan sak, eller hur??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0